املای ابتدایی
 
 
سه شنبه 15 مهر 1393برچسب:, :: 21:19 ::  نويسنده : پری کلانتری

 

خدایا:

 

من وشاگردانم،آنگاه که درختان پر می ریزند،راه می افتیم تا سبزترین اندیشه ها را،به مدرسه ببریم.

 آن جا که درختانش،داناترین درختان دنیایند.وشماها که .

 چشمانتان ترازویی است که صبوری مرا با وزنه های عاطفه وزن می کنید..

 شاگردانم بهترین آموزگارانند.

آن ها هر روز مرا می آزمایند و من در سال دو بار ... .

 من روحم را هزار پاره می کنم و به شاگردانم هدیه می دهم..

 هر زنگ،برهه ی مقدسی است که عطش های خدایی شان را عاشقانه می نوشم.

و چشمانم را در زمزم نگاهشان،غسل می دهم.

همه ی جسمم را در اندیشه ی گلرنگشان تطهیر می کنم و هر دم،بازدم هایشان را تنفس می نمایم.

 من و شاگردانم، واژه ها را خوب معنا می کنیم:

 روز یعنی: پرواز-رود یعنی:حرکت - چشمه یعنی : مهربانی - مرداب یعنی : جهل - طوفان یعنی:... .

 کاش می شد زنگ علوم همیشه از آینه ها گفت و، از آب،زنگ جغرافی، از ستاره ،زنگ تاریخ، از بدر.

 کاش می شد،زنگ ریاضی، دنیا را منهای بدی ها کرد و زنگ ادبیات، شعر حافظ را با لهجه ی سرو، و گویش جاری آب خواند.

 من و شاگردانم،با ستاره ها در یک مدار می چرخیم.

در خانه ی نقره ای مهتاب،نماز می خوانیم و مثل خوشه ی گندم،از یک ریشه آب می خوریم.

و با کوه ها هم سطحیم،با دریاها،هم آواز.

 بر بام کلاسمان،انگاربلالی می خواند.

 و کسی می گوید:ویعلمهم الکتاب.

 و کسی می گوید:علم الانسان.

 و کسی می گوید:انما بعثت معلما.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من که درباره دروس ابتدایی است خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان املای ابتدایی و آدرس parka.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 102073
تعداد مطالب : 100
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


هاست

هاست