املای ابتدایی
 
 
جمعه 28 مهر 1391برچسب:, :: 20:53 ::  نويسنده : پری کلانتری

 . سبک یادگیری تصویری

در دانش‌آموزان تصویری شهود و تصویر سازی نقش مهمی در تفکر و یادگیری ایفا می‌کنند. وقتی این دانش‌آموزان به تفکر می‌پردازند روند تفکر به زبان مفاهیم و ارتباط بین آن‌ها پیش می‌رود و بازنویسی روند تفکر برای ایشان نیاز به زحمت مضاعف دارد. حتی برخی از ایشان از به کلام در آوردن روند تفکر خود عاجز و ناتوانند اما می‌توانند به خوبی آن را به زبان مفاهیم و ارتباط بین آن‌ها بیان کنند. استدلال ریاضی توسط ایشان به صورتی کلی و مانند نگاه کردن به اجزای یک تابلو به طور سرتاسری ادراک می‌شود. ایشان از درک کل به سوی ادراک جزئیات حرکت می‌کنند و معمولاً تئوری‌های آنان در ساختار و مبانی دقیق است اما در همنشینی و برقراری رابطه بین اجزاء ضعیف می‌نماید. درک ایشان از تاریخ نیز از کل به جزء است و ایشان برعکس دانش‌آموزان کلامی در ادراک تحولات اجتماعی توانا هستند. تفکر شهودی و تجربه نقطه قوت ایشان است. از بین فیلسوفان معروف فلسفه و سبک شناختی افلاطون، فارابی، ابن عربی، سهروردی و ملاصدرا زیر چتر این نوع مهارت یادگیری و تفکر قرار می‌گیرند.

4/1. سبک دست‌ورزی

در دانش‌آموزان دست‌ورز که ساختارگرا هستند بازسازی ساختارها و دست و فکرشان نقش مهمی در تفکر و یادگیری ایفا می‌کند. ایشان با به کار بردن ابزارها و ساختن اشکال و بازسازی ذهنی ساختارها در ذهن خود مفاهیم را یاد می‌گیرند و مهارت‌ها را کسب می‌کنند. ایشان برای درک محتوای درسی احتیاج به خمت کردن با خود دارند حتی اگر آموزش با سبک یادگیری ایشان هماهگ باشد. استدلال ریاضی را تا وقتی خودشان بازسازی نکنند نمی‌فهمند و تاریخ را نیز باید به زبان ذهن خود بازسازی کنند تا بتوانند از آن درس یاد بگیرند. بسیاری از صنعت‌گران و مخترعین زیر چتر این نوع مهارت یادگیری و تفکر قرار می‌گیرند.

با توجه به سبک های یادگیری مذکور فرض را بر این  می گیریم که در یک کلاس درس دانش آموزانی دارای سبک های یادگیری مختلف وجود داشته باشند. پس معلم باید طراحی آموزشی خود را به گونه ای تنظیم کند که برای هرسه دسته دانش آموز فعالیت درنظر بگیرد.

برای تدریس هر درس از کتاب ریاضی پایه دوم ابتدا یک فعالیت دستورزانه مربوط به آن درس را در کلاس اجرا می کنیم . خیلی از دانش آموزان بخصوص دانش آموزان ساختارگرا در این مرحله به یادگیری می رسند. بعد از اجرای فعالیت دستورزانه فعالیت مربوط کتاب به صورت گروهی یا انفرادی مرحله به مرحله توسط خود دانش آموزان انجام می گیرد. بعد از انجام فعالیت از دانش آموزان می خواهیم آنچه را که انجام داده اند بصورت کلامی بیان کنند.

از کاردرکلاس می شود هم به عنوان فعالیتی جهت تثبیت یادگیری و هم به عنوان ارزشیابی فرایندی استفاده کرد که حتما باید در کلاس درس انجام شود. اما تمرین را می شود در منزل هم انجام دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من که درباره دروس ابتدایی است خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان املای ابتدایی و آدرس parka.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 39
بازدید هفته : 105
بازدید ماه : 209
بازدید کل : 102281
تعداد مطالب : 100
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


هاست

هاست