املای ابتدایی
 
 
چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 20:14 ::  نويسنده : پری کلانتری

 

۷ نکته کلیدی برای تشویق کودکان به آموختن

 

۷ نکته کلیدی برای تشویق کودکان به آموختن

 


1) خودتان، مثال و الگوی عملی برای او باشید.

کودکان دوست دارند از والدین خود بیاموزند و تقلید کنند. به مطالعه علاقه نشان دهید تا آنها شما را سرمشق خود قرار دهند. با صدای بلند برای آنها کتاب بخوانید تا این علاقه به مطالعه به آنها تلقین شود. برای جلب علاقه کودک می توانید قسمتی از داستان را خودتان بخوانید و اجازه دهید کودک خودش بقیه داستان را بخوانید.

 

۲) وقتی می خواهید به یک کودک آموزش بدهید، برای وسوسه کردن او می توانید در بدو امر با یک بازی مرتبط با موضوع شروع کنید. سپس یک گام جلوتر رفته و با نظم و ترتیب بیشتری به او آموزش دهید. مثلاً بازی ها و سرگرمی های ریاضی ابزار مناسبی برای آموزش اعداد به کودکان کم سن و سال هستند.

 

۳) میل به آموختن را به او تلقین کنید. خوب گوش دادن، خوب نگاه کردن، خوب اندیشیدن و خوب خواندن را به عنوان چهار اصل مهم یادیگری به او معرفی کنید. وقتی کودک در این مورد مهارت پیدا کند و این مفاهیم را به کار گیرد، چهارچوبی برای آغاز میل به آموختن در او شکل می گیرد.

 

۴) هیچ چیز مانند جایزه در کودکان، انگیزه ایجاد نمی کند.

هنگام کسب موفقیت، به آنها جایزه بدهید. باید بدانید کودک شما به چه چیزی علاقه دارد. از همان به منظور تحریک انگیزه او برای دستیابی به هدف استفاده کنید. نیازی نیست از جوایز گران قیمت استفاده کنید. یک اسباب بازی گران قیمت سطح توقع او را بالا می برد.

 

۵) کودک را از تکنولوژی و علم روز دنیا دور نکنید.

تکنولوژی روش کمکی دیگری برای یادگیری و ابزاری است که والدین می توانند عاقلانه از آن استفاده کنند. با ارائه بازی های کامپیوتری درسی درباره موضوعاتی نظیر ریاضی و زبان های خارجه، می توانید شدت وابستگی و علاقه او را به کامپیوتر مهار و کنترل کنید.

 

۶) فرزند خود را تنها به کتاب ها و متن های درسی مدرسه محدود نکنید.

با استفاده از منابع دیگر مانند کتاب ها و مجلات کودکان، افق فکری او را وسیع تر کنید.

 

۷) اجازه دهید کودک نقش بازی کند، اشعار را از حفظ بخواند یا برای شما داستان تعریف کند.

 

فرزندان شما می توانند به نوبت به دیگری گوش فرار داده و یا ارتباط برقرار کنند. این روش، مهارت های شنیداری و برقراری ارتباط را که اهمیت بسیاری هم دارند، پرورش می دهد.



شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 21:58 ::  نويسنده : پری کلانتری

 



دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 21:0 ::  نويسنده : پری کلانتری

 

کمک کنید تا فرزندتان تکالیفش را فراموش نکند


همانطور که بسیاری از والدین می‌دانند، ممکن است اتفاقات بسیاری بین خانه و مدرسه روی دهد. شاید تکالیف در اتوبوس جا بماند و... یا شاید فرزندتان به شما بگوید تکلیف ندارد و بعدازظهر با ناراحتی بگوید یادش آمده باید یک انشاء برای فردا صبح آماده کند! در این مواقع باید به فرزند فراموشکار خود یک دفتر یادداشت بدهید یا با یک مقوا کیف او را به ۲بخش تقسیم کنید و تکالیف روزانه را در قسمت جلوتر قرار دهید و تکالیف هفتگی و مربوط به پروژه یا گزارش را در قسمت عقب‌تر از آن بگذارید.

 

 

 

در ضمن نام و شماره تماس همکلاسی‌های فرزندتان را نیز در جایی برای خود یادداشت کنید تا هنگامی که فرزندتان تکلیف را جا انداخت یا اشتباه نوشت از دوستش بپرسید. از معلم فرزندتان نیز کمک بخواهید و ساعات انجام تکالیف او را در جایی یادداشت کنید تا او نیز اطلاع داشته باشد که فرزندتان در خانه چه میزان مطالعه می‌کند و برای انجام تکالیفش چقدر وقت می‌گذارد.


 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 20:45 ::  نويسنده : پری کلانتری
جمعه 3 آذر 1391برچسب:, :: 22:29 ::  نويسنده : پری کلانتری

 



 

 

ظرافت های کاربرد تشویق و تنبیه در مدارس

مدیر یا معلم آگاه و مومن به فلسفه و مبانی تعلیم و تربیت، با تخصصی که دارد می داند چگونه و به چه شکل هایی آدم های تحت تربیت خود را تربیت کند تا آن ها را به درجه ای از رفتار که هدف نظام آموزشی است و خود او به آن ایمان دارد برساند.

 

تشویق و تنبیه موقعی موثر است که در ارتباط با مسائل تربیتی بوده و آگاهانه انجام گیرد. در هر تشویق و تنبیه باید علت و نتیجه تربیتی آن برای مربی و شرایط و نیازهای دانش آموز مورد توجه قرار گیرد.

از تشویق و تنبیه می توان به عنوان بهترین محرک در راه پیشبرد اهداف تربیتی استفاده کرد.

 تشویق شکل ها و کاربردهای فراوانی در مدرسه دارد. یک لبخند، یک تبریک، یک تشکر و یک هدیه کوچک و خیلی چیزهای دیگر می تواند محرک مناسبی برای بسیاری از دانش آموزان باشد.

 در هر تنبیهی معلم یا مدیر باید بداند که برای چه تنبیه می کند و چه نتایج و اثراتی روی دانش آموزان دارد. دانش آموز نیز باید بداند به خاطر چه رفتاری تنبیه می شود . البته باید دانست که تنبیه فقط جلوی انجام عمل ناخواسته را به طور موقت می گیرد. برای آن که رفتار دانش آموز تغییر کند ، باید همراه با تنبیه، رفتار درست را نیز به او نشان داد.

 

چه روشی در مواجهه با دانش آموز بهتر است؟

 

پیامدهای زیانبار تنبیه:

تنبیه یک ابزار تربیتی ناخوشایند است که در مواقعی به ناچار مورد استفاده قرار می گیرد.

در مورد مضرات تنبیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

بچه ها دروغگو می شوند.

افسردگی و بیماری های عصبی به وجود می آورد.

سبب ترس می شود.

افراد ریاکار و حیله گر می شوند.

افراد کند ذهن می شوند و خلاقیت خود را از دست می دهند.

اعتماد به نفس بچه ها کم می شود.

احترام و اعتماد بچه ها نسبت به بزرگترها کم می شود.

 

 

 

چه روشی در مواجهه با دانش آموز بهتر است؟

باید دانست که تنبیه حربه اولیه ای است که ممکن است در جایی مناسب و در جایی نامناسب و زیان آور باشد.

به هرحال از تنبیه نباید به عنوان اولین وسیله استفاده کرد ولی اگر مجبور به استفاده از آن شویم باید به صورت موقت از آن استفاده کنیم تا به روش بهتر و مناسب تر دسترسی پیدا کنیم و تشویق علاوه بر آن که سبب افزایش میل به کار، رضایت خاطر و تقویت روحیه افراد می شود، وسیله ای برای شکل گیری و بهسازی شخصیت آن ها نیز به حساب می آید.

تشویق می تواند بسیاری از مشکلات روانی، عاطفی و اجتماعی افراد را برطرف کند.

 

علاوه براین ها تشویق وسیله مناسبی برای به وجود آوردن نگرش مثبت، دوست داشتن متقابل، قدردانی و ارزش دادن به انسآن هاست، پاداش و تشویق مطمئن ترین و اساسی ترین ابزار انگیزش همه انسان ها منجمله دانش آموزان و معلمان می باشد که کاربرد آن باید در صدر همه فعالیت های مدیران قرار گیرد.



درباره وبلاگ


به وبلاگ من که درباره دروس ابتدایی است خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان املای ابتدایی و آدرس parka.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 102074
تعداد مطالب : 100
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


هاست

هاست